Subject: Vs: Eelnõu: Sotsiaalkaitseministri 21. detsembri 2015. a määruse nr 74 „Abivahendite loetelu, abivahendite eest tasu maksmise kohustuse riigi poolt ülevõtmise otsustamise ja erandite tegemise tingimused ja kord ning abivahendi kaardi andmed“ muutmine
From: "Kersti Kask" <[email-masked]>
To: "Info - SOM" <[email-masked]>
Date: Mon, 4 Aug 2025 16:29:32 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!
Tervise Abi tänab teid võimaluse eest tutvuda määruse muudatuse
ettepanekutega. Tervitame tehtud uuendusi.
Meil paar täpsustavat küsimust, millele sooviksime selgitusi. Usume, et
nendele vastamine aitab tagada muudatuste sujuvama mõistmise ja
rakendamise praktikas:

1.	1. Kas mõistame õigesti, et uue määruse alusel rakenduvad kõik
soodustused edaspidi vastavalt abivahendite loetelule ning kaob erisus,
mille alusel said puuetega lapsed seni 90% soodustust inkotoodetele?
2.

	2. Palume täpsustada, kuidas eristada käimisraame ja rulaatoreid
uue abivahendite loetelu põhjal.
Uus kirjeldus (nt „kuni 4 väikese rattaga käimisraamid“) muudab nende kahe
tootegrupi piiri hägusamaks.
	Kuidas on määratletud „väiksed rattad“ – kas on olemas
läbimõõdupiir?
	Milliste tunnuste alusel muutub käimisraam rulaatoriks? Kas võib
pidada eristavaks tunnuseks seda, et käimisraamil (esi)rattad ei pöörle ja
puuduvad pidurid, samas kui rulaatoritel on pöörlevad rattad ning
pidurisüsteem?

Lugupidamisega / Kind regards

 <http://www.terviseabi.ee/>

Kersti Kask

Tegevjuht

Telefon +372 673 7811

Email [email-masked] <mailto:[email-masked]>
www.terviseabi.ee <http://www.terviseabi.ee/>
Tervise Abi OÜ
Ädala 11, Tallinn 10614

<https://business.facebook.com/terviseabiou/?business_id=104135227224357>
<https://www.instagram.com/p/B42CrchItga/>
<https://terviseabi.ee/tooted>

  _____

Saatja: Mare Toompuu <[email-masked]>
Saadetud: neljapäev, 10. juuli 2025 14:15
Adressaat: SKA AVettevõtted <[email-masked]>
Teema: Eelnõu: Sotsiaalkaitseministri 21. detsembri 2015. a määruse nr 74
„Abivahendite loetelu, abivahendite eest tasu maksmise kohustuse riigi
poolt ülevõtmise otsustamise ja erandite tegemise tingimused ja kord ning
abivahendi kaardi andmed“ muutmine

Hea lepingupartner!

Edastan Sotsiaalministeeriumi palvel eelnõude infosüsteemi EIS
kooskõlastusele saadetud Sotsiaalkaitseministri 21. detsembri 2015. a
määruse nr 74 „Abivahendite loetelu, abivahendite eest tasu maksmise
kohustuse riigi poolt ülevõtmise otsustamise ja erandite tegemise
tingimused ja kord ning abivahendi kaardi andmed“ muutmise eelnõu info.

Eelnõu on leitav:
<https://eelnoud.valitsus.ee/main/mount/docList/bc02329b-f78a-464d-ad6c-bb
2b6a9ab92e>
https://eelnoud.valitsus.ee/main/mount/docList/bc02329b-f78a-464d-ad6c-bb2
b6a9ab92e

Sotsiaalministeerium ootab eelnõu kohta arvamusi hiljemalt 04. augustiks
2025. a.

Palun edastage arvamused otse Sotsiaalministeeriumile e-posti aadressil:
[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Heade soovidega

Mare Toompuu
ekspert (teenuse korraldus)

erivajadusega inimeste heaolu osakond
Sotsiaalkindlustusamet
___________________________

57863342

 <http://www.sotsiaalkindlustusamet.ee/> www.sotsiaalkindlustusamet.ee

See kiri ja manused võivad olla konfidentsiaalsed. Kui olete saanud kirja
eksikombel, ei tohi te selle alusel midagi ette võtta ega seda levitada.
Palun teavitage kirja saatjat eksitusest ning kustutage kiri.